Via de computer telefoneren bestaat al langer. Denk maar aan VOIP (Voice over IP) waarbij u niet belt via een analoge of digitale lijn, maar via het internet. Skype voor bedrijven hanteert dit principe al jaren. Microsoft Teams, het platform om de samenwerking binnen een bedrijf te bevorderen, heeft echter het momentum mee. Daarom besloot Microsoft dat via de steeds populairdere tool kunnen bellen een must is.
Nog beter (samen)werken
Telewerken kende het afgelopen jaar een enorme boost. Eentje die versneld werd door de opkomst van het COVID-19 virus. Bedrijven moesten snel schakelen om slimmer samen te werken vanop afstand. Waar vroeger iedereen fysieke meetings bijwoonde, zijn videoconferences tegenwoordig schering en inslag. Zowel binnen de organisatie met collega’s, maar ook extern met partners, leveranciers en klanten. Teams bleek voor velen het ideale platform hiervoor. Met deze tool van Microsoft kunnen uw medewerkers niet enkel chatten, het is een volledige oplossing om te vergaderen, live events te organiseren, samen te werken aan documenten, applicaties te koppelen etc.…
Bellen vanuit Teams
Naast alle bovengenoemde functionaliteiten is het een grote meerwaarde dat we vanaf nu kunnen telefoneren vanuit Teams met ieder device. Smartphone, laptop of tablet bieden deze VOIP aan zolang u maar werkt in de Teams applicatie van Microsoft. Er komen dus geen on-premises, extra lijnen, gateways en telefooncentrales aan te pas. En u behoudt de zakelijk gekende nummers die al in gebruik zijn.
Enkele van de mogelijkheden zijn:
- Zelf keuzesmenu’s opzetten tijdens de openingsuren
- Automatische antwoorden of doorschakelingen tijdens sluitingstijd
- De eigen wachtmuziek configureren
- Opnemen van voicemails
- Belvolgorde instellen waarin werknemers moeten opgebeld worden
- …
Hoe gaat het te werk?
Een contactpersoon telefoneren in Teams kan door het individu op te zoeken. Vervolgens kunnen we deze opbellen indien er een telefoonnummer gekend is. Uiteraard beschikt u daarnaast over een numeriek klavier om nummers manueel in te voeren. De belgeschiedenis synchroniseert automatisch met alle devices zodat deze up-to-date blijft. Verder is het mogelijk met meerdere contacten tegelijkertijd te telefoneren of hen toe te voegen aan een lopende vergadering in Teams. Een van de grootste pluspunten vinden wij persoonlijk dat Microsoft rechtstreeks bellen vanuit Dynamics 365 (CRM) ondersteunt. Dynamics 365 zal na afleggen automatisch het gesprek linken aan het juiste bedrijf en de contactpersoon. En u kan meteen een verslag uittypen van de besproken inhoud.
Wilt u meer weten of hiermee aan de slag?
Contacteer ons voor prijzen en alle andere mogelijkheden.