Petry, opgericht in 1928 door Jean Petry, is een bedrijf met een rijke geschiedenis van bijna 100 jaar. Wat begon als een kleine ladderfabriek is uitgegroeid tot een bloeiende onderneming met twee afdelingen: een techniekafdeling en een ladderfabriek.
In de ladderfabriek worden stockproducten van A tot Z vervaardigd, terwijl de techniekafdeling verantwoordelijk is voor al het maatwerk. De rode draad doorheen het bedrijf zijn aluminiumproducten. CLB Group zorgt al jarenlang voor onder andere het loonbeheer, de juridische ondersteuning en de externe preventie bij Petry.
'CLB biedt tijdsbesparende oplossingen voor een vlekkeloze samenwerking'
Het team bestaat uit 20 medewerkers, waaronder drie kantoorfuncties (administratie, technisch tekenaar en
leidinggevende) en productiemedewerkers. Hoewel Petry ondertussen eigendom is van een investeringsgroep, blijft het familiegevoel er sterk aanwezig. Projectmanager Jos Tollenaers legt uit waarom het partnership met CLB Group perfect bij die visie past.
TROUWE KLANT VANAF DAG 1
“Sinds dag één zijn wij klant bij CLB, getuige daarvan onze klantnummers 93 en 94. Deze samenwerking zetten we tot op de dag van vandaag voort vanwege de uitstekende ervaringen die we door de jaren heen hebben opgedaan. Onze vaste contactpersoon, Chris Bruninx, is altijd bereikbaar en staat ons met raad en daad bij. Zij kent ons dossier door en door, wat een enorme troef is. CLB ondersteunt ons op vele vlakken, van loonsverwerking tot jaarlijkse medische controles en juridische bijstand voor HR-vragen.”
MOBIELE MEDISCHE CONTROLE
Een ander groot voordeel van de samenwerking met CLB, is de jaarlijkse medische controle ter plaatse bij Petry. Jos Tollenaers: “Dit betekent dat wij onze medewerkers niet naar Hasselt of Tongeren hoeven te sturen, wat aanzienlijk veel tijd bespaart. CLB Externe Preventie komt met een volledig uitgeruste medische wagen tot bij ons. Onze medewerkers springen 10 minuutjes binnen en zijn weer helemaal in orde.”
Alk Reizen - Geert Gaens
“We werken al geruime tijd samen met CLB, van toen ze nog een klein bedrijfje waren. Toch zijn ze erin geslaagd om het persoonlijk contact te behouden. Onze vaste contactpersoon is erg vlot bereikbaar. En in andere gevallen behandelt een van haar collega’s onze vraag onmiddellijk. Op die manier moet je eigenlijk nooit langer dan 24 uur wachten op een gefundeerd antwoord.
Alle medewerkers van CLB Group kennen de wetgeving op hun duimpje. Naar ons toe verwoorden ze die ingewikkelde materie klaar en duidelijk. Zo geraken wij niet verstrengeld in het kluwen van regels en voorschriften, en verliezen we geen tijd met wat buiten onze core business ligt.”
Brasserie 't Huys
“Ik was een van de eerste CLB-klanten”