Veranderen van sociaal secretariaat? Wij begeleiden je graag!

Hoe staat je sociaal secretariaat jou bij in de steeds veranderende markt? Word jij ontzorgd van wettelijke verplichtingen rond loonberekening en personeelsadministratie? Dit is waar CLB het verschil maakt bij meer dan 5000 bedrijven.

Vele bedrijven missen deze ondersteuning van hun huidige dienstverlener en willen graag overstappen. Dat kan zijn om verschillende redenen. Mis je op dit moment direct contact? Verloopt de communicatie gebrekkig of laat de opvolging te wensen over?

Of is de HR-tool niet gebruiksvriendelijk?

Veranderen van dienstverlener is niet zo complex als het lijkt. Zo pak je het aan!

  

Kan ik zomaar veranderen van sociaal secretariaat?


Veranderen is zeker mogelijk, mits mogelijks bepaalde voorwaarden die hieraan gekoppeld kunnen zijn bij je huidige dienstverlener:

Is de minimumtermijn van het contract bij je huidig sociaal secretariaat verlopen? Deze termijn verschilt van sociaal secretariaat tot sociaal secretariaat, maar in de meeste gevallen is dit een periode van drie jaar. Wij kijken dit uiteraard graag na voor je!

Als je wilt starten bij je nieuw sociaal secretariaat in 2025, dien je vóór 30 juni 2024 de opzegging en het 'nodige papierwerk' in orde te brengen bij je huidige dienstverlener. Dit komt omdat er meestal opzegtermijnen van kracht zijn die minstens 6 maanden duren. Het ontslagformulier (of opzegbrief) wordt ingediend bij je huidig sociaal secretariaat en zij volgen de procedure mbt. afsluiting verder op. Wij zorgen voor de opzegbrief en begeleiden je in dit proces.

Ben je niet op de hoogte van de lopende voorwaarden? Bezorg ons de huidige aansluitingsovereenkomst, dan kijken we dit voor je na.  Laat je gegevens na in het formulier onderaan deze pagina en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!
 
 

Hoe kies je een nieuw sociaal secretariaat?

 
☑  Vlotte communicatie? Kies voor één contactpunt. 
Bij de sommige sociale secretariaten bestaat de ketting van communicatie vaak uit meerdere schakels. Het kan dus even duren voor je de juiste persoon bereikt om je verder te helpen. Nochtans is een goede verstandhouding cruciaal aangezien er vaak gecommuniceerd moet worden tussen HR-professionals.

☑  Let op de tools die ter beschikking worden gesteld. Welke tools reikt het sociaal secretariaat aan? Zijn alle tools waar je over beschikt en voor betaalt ook nodig voor jouw bedrijf? Zijn ze gebruiksvriendelijk voor iedereen? De meeste dienstverleners maken gebruik van hun eigen tools. Vraag bij voorkeur op voorhand een demo aan zodat je kan zien of ze eenvoudig te hanteren zijn.

☑  Denk na over de manier van dienstverlening die past bij jouw bedrijf. Ieder sociaal secretariaat heeft zijn eigen manier van werken en expertise binnen bepaalde sectoren. Bekijk of hun aanbod overeenstemt met de noden van jouw bedrijf. Sommige sociale secretariaten voorzien zo betere dienstverlening voor internationale organisaties, terwijl je bij andere partners geniet van een meer kleinschalige aanpak die beter aansluit bij KMO’s.

☑  Hou rekening met het kostenplaatje. Globaal gezien kan een sociaal secretariaat je 3 kosten aanrekenen. De kost per werknemer, het jaarlijks gebruik van de software en de prijs voor aanvullende dienstverlening. Vraag zeker wat allemaal inbegrepen is in het aanbod van de eventuele nieuwe partner. Hoeveel kost de software? Zijn er kosten verbonden aan de opleiding? Is bijkomende dienstverlening inbegrepen of moet je hiervoor bijbetalen? Breng alle kosten in rekening tijdens je vergelijking. Vraag vandaag nog een vrijblijvende offerte aan om te kunnen vergelijken.  




Waarom kiezen voor CLB Sociaal Secretariaat?


Vind je een professionele, maar toch familiale aanpak belangrijk? Dan zit je goed bij CLB Sociaal Secretariaat! AL meer dan 30 jaar verzorgen wij de loons- en personeelsadministratie van zowel kleine als grote bedrijven volgens onze kernwaarden:

  Onze klanten zijn onze familie, of je bedrijf nu 10 of 1.000 werknemers telt, maakt ons niet uit. Iedereen kan rekenen op onze volwaardige opvolging en dienstverlening.

Bij vragen kan je altijd direct contact opnemen met de juiste loongroep die jouw aanspreekpunt is en op de hoogte is van jouw volledig dossier.

Wij werken in functie van de klant, niet omgekeerd. Ieder van onze 5.000 klanten is uniek en vraagt om een op hen afgestemde aanpak. Een grote troef is onze flexibiliteit waarmee we dienstverlening op maat kunnen bieden.

In tegenstelling tot andere sociale secretariaten rekenen we geen extra kosten aan voor eerstelijnsadvies. Onze deur staat altijd open en onze collega's zijn steeds bereikbaar voor al je vragen.

 

Wil je meer weten over onze diensten of heb je hulp nodig bij het overstappen?
Laat je gegevens achter in onderstaand formulier en we contacteren je zo snel mogelijk. 
 

CLB Group
Industrieterrein Kolmen 1085
3570 Alken
GPS-adres: Stationsstraat 108
011 31 23 41
011 31 45 67
Volg ons op